برنامه های کممخاطب شبکه سهند از کنداکتور حذف میشوند
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۲۳۲۲۴
صفری گفت: امسال تعدادی از برنامه هایی که از مخاطب کمتری برخوردار هستند از کنداکتور تولید و پخش حذف و برنامه های باکیفیت، پرمحتوا بر اساس ذائقه مخاطبان به تولید و پخش رادیو اضافه می شوند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «مرتضی صفری» به همراه معاونان خود در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با ارائه گزارشی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در حوزه های برنامه سازی، زیرساخت های فنی و توفیقات این مرکز در بخش های گوناگون در یکسال گذشته؛ راهبردها و سیاست های رسانه ملی را در سال جدید در حوزه های برنامه سازی و پشتیبانی تشریح کرد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی گفتمان سازی و جریان سازی شعار سال، بهره گیری از اساتید علمی دانشگاهی و حوزوی در بحث های راهبردی، جهاد رسانهای در ادامه راه مبارزه با کرونا، توجه ویژه به گفتمان مقام معظم رهبری در مطالبه گری از مسئولان، نگاه بلند مدت به مسائل استان، جذب مخاطب و جریان سازی آن، سياست هاي حوزه سلامت، اثربخشی محتوایی، راهبردهای انتخابات و هم افزایی با دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی را از جمله اولویت های این مرکز برشمرد.
وی اضافه کرد: بر اساس بازنگری صورت گرفته در معاونت برنامه ریزی و نظارت، امسال تعدادی از برنامه هایی که از مخاطب کمتری برخوردار هستند از کنداکتور تولید و پخش حذف و برنامه های باکیفیت، پرمحتوا بر اساس ذائقه مخاطبان به تولید و پخش رادیو اضافه می شوند.
مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود توجه به چهار مولفه دین، اخلاق، امید و آگاهی را در حوزه های برنامه سازی مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم با ارتقای شاخصهای جامعه اسلامی و ارائه صحیح سبک زندگی ایرانی اسلامی نقش قابل توجهی در بحث تحکیم و تقویت بنیان خانواده ها، امید آفرینی، اخلاقمحوری و زدودن احساس یاس و ناامیدی داشته باشیم.
صفری اظهار داشت: با تمام توان تلاش خواهیم کرد برنامههایی فاخر در موضوعات مختلف با بهره گیری از ظرفیت هنرمندان بومی حوزه های گوناگون تولید و از شبکه های ملی پخش کنیم. پرداخت تخصصی به بیانیه گام دوم انقلاب در همه حوزه های پیام این مرکز در دستور کار و اولویت برنامه سازی است.
منبع: شبستان
کلیدواژه: مرتضی صفری شبکه سهند برنامه سازی تولید و پخش
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۳۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
آمارسازی فروش به نفع سینمای مستند نیست/ نشانی غلط ندهیم
مرتضی پایهشناس مستندساز با اشاره به گسترش فعالیت پلتفرمها در سالهای اخیر و افزایش فضای نمایشی برای سینمای مستند به خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه نسبت به گذشته، شاهد افزایش فضاهای نمایشی برای سینمای مستند هستیم. همه نهادهای تولید کننده فیلم مستند، مهمترینشان مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، باید به این موضوع فکر کنند که گسترش و وسعت بخشیدن به سینمای مستند، تنها به معنی رکوردزدن در تولید فیلم یا اهتمام برای رونق بخشیدن در این بخش نیست. افزایش بسترهای نمایش این آثار مهمترین هدفی است که هر نهاد و موسسه تولید فیلم مستند باید دنبال کند.
کارگردان مستند «چوب» ادامه داد: پلتفرمها، شبکههای تلویزیونی، گروه «هنر و تجربه» و پاتوقهای نمایش در جای جای ایران، بستری فراهم کردهاند که سینمای مستند ایران بهتر و بیشتر دیده شود. اما این، همه ماجرا نیست. متاسفانه معیارهایی در اکران آثار مستند حاکم است که برگرفته از سینمای داستانی است. فیلم پرفروش و فیلم پرمخاطب در سینمای مستند، جایگاهی مانند سینمای داستانی ندارند. مخاطب برای مستندساز مهم است، اما لزوما این مخاطب میلیونی و انبوه نیست. اصلا جایگاه سینمای مستند این نیست که برای پسند مخاطبش، شبیه معیارهای رایج روز شود. سینمای مستند، نمایش واقعیت است، پیشروست، بیان بخشی از حقیقت هر پدیده و نمایش عریان مسایل بشری هدف این سینماست. لزوما هر فیلم، مخاطب یکسان ندارد و اغلب آثار مستند با هدف سرگرم کنندگی صرف ساخته نمیشوند.
کارگردان «وطن دوستی» ادامه داد: جوسازی برای فیلمها و پلتفرمها بر اساس فروششان، از دل مناسبات و ارزشهای سینمای داستانی میآید که ساز و کارش با سینمای مستند فرق دارد. آن معیارها وقتی به سینمایی ورود میکند که ذاتش اندیشه ورزی و نگاه هنرمندانه به پدیده ها است، نه تنها باعث رونق سینمای مستند نمیشود که مایه ناامیدی مستندسازان است.
پایهشناس یادآور شد: برای همه ما فیلمسازها، مخاطب مهم و انگیزهبخش است، وضعیت و تعداد مخاطب در سینمای مستند نیاز به تحلیل دارد. مستندی ممکن است برای دانشجویان جذاب باشد، ممکن است مخاطبش جامعه پزشکی باشد یا قشر دانشگاهی را جذب کند و مواردی از این دست. تصمیم گرفتن درباره جامعه مخاطبان سینمای مستند، ساده نیست.
پایهشناس در پایان عنوان کرد: به عنوان سینماگری که بیش از ۲ دهه در این حوزه فعالیت کرده، مثل همه همصنفانم از رونق تولید و نمایش آثار مستند، استقبال میکنم. مشکلات معیشتی و امنیت شغلی، بخشی از همکارانم را دچار بحرانهای جدی و دوری از حرفه محبوبشان کرده است. متوجهم که توجیه بخشی از مدیران سینمایی، برای توجه به تولید این است که مشکلات معیشتی کمرنگ شود اما فراموش نکنیم که بهترین فیلمهای مستند اگر دیده نشوند، تاثیری روی جامعه مخاطبانشان ندارند. امیدوارم با گسترش فضاهای نمایش سینمای مستند، مخاطب واقعی این آثار پیوند لازم در زمان مناسب را با این آثار برقرار کند و معادلات تولید، تبلیغات و اکران، برای فیلم مستند عادلانه و حرفهای باشد.
مرتضی پایهشناس کارگردان و تدوینگر، مستندهای «فیلم ناتمامی برای دخترم سمیه»، «جایی که زندگی میکنیم»، «ملاقات پشت دیوار اشرف»، مجموعه مستند «هم مسیر» و ... را در کارنامه دارد.
کد خبر 6100356 آروین موذن زاده